Община Шумен с платформа за подаване на сигнали

Община Шумен с платформа за подаване на сигнали
Снимки: shumennews.bg

Новият интернет сайт на Община Шумен беше представен днес (22 септември) от администрацията. Визуално той се доближава до досегашния, за да не се създава объркване за редовните посетители. Постепенно информацията в различните модули ще се допълва, каза главният експерт „Поддръжка на информационни технологии“ Ралица Николова. 

Основната причина за промяната е това, че досега е използвана платформа, която е била слаба по отношение на сигурността. Новата е специално разработена за администрации. Сайтът е в тестов период, като надеждите са до две седмици от фирмата изпълнител да нанесат поисканите от Общината корекции.

Един от новите модули е платформата за подаване на сигнали от страна на граждани. Линк към нея може да бъде открит в най-долната част на сайта. Всеки, който желае да сигнализира за проблем или нередност в общината, трябва да посочи имена, телефонен номер и имейл адрес за обратна връзка. Посочва се тип на сигнала, като са зададени около 20 възможности, сред тях: опасна сграда или детска площадка; дупки по улиците; сметища; повредени табели; неправилно паркиране; опасен подлез и др. Има опция също да се зададе въпрос или да се отправи предложение. Посочва се мястото, за което се подава сигналът, като за целта може да се използва карта на Шумен. Желаещите могат да онагледят сигнала и със снимки.

Всеки сигнал има отметка за публичност – ако тя бъде маркирана, това означава, че сигналът, както и отговорът от администрацията ще бъдат видими за всички потребители. При видимите сигнали се изписва само името или имената, посочени от съответния жалбоподател, без лични данни. Ако гражданинът не желае сигналът му да е общодостъпен, той ще получи отговор единствено на посочения имейл, там ще се получава и актуализация за всеки следващ етап от работата по проблема.

В платформата има възможност да се види и списък на подадените сигнали (онези от тях, за които потребителят е пожелал да бъдат видими). Към момента – от 14 до 22 септември, граждани са подали информация за неработещо улично осветление, за неправилно паркирали автомобили, за дупки по улиците, за опасни клони. Отправено е и едно предложение – за подобряване визията на входа на парка „Кьошковете“, като са посочени и конкретни дейности, които според подателя трябва да бъдат извършени.

Към момента за видимите сигнали не е отбелязан прогрес, срещу всички тях е изписан статус „в процес“. Стандартният период да реагиране на сигнали в общия случай е един месец, има и спешни сигнали, при които се реагира по-бързо, уточни секретарят на Община Шумен Христо Павлов.

lazartodorov.bg banner image